Studiul de față oferă o privire de ansamblu asupra temei „Centenare” în rândul populației cu acces la internet (11 milioane de persoane în 2017 conform unui studiu GPeC), coborând apoi la nivelul inițiativelor publice și încheind cu analizarea unor situații concrete din instituțiile de stat versus inițiative private și soluțiile aferente pentru eficientizarea comunicării:
- A. interesul general față de tema Unirii așa cum rezultă el din căutările efectuate pe internet timp de 12 luni de zile, pentru a înțelege dacă românii sunt cu adevărat interesați de temă și dacă sunt, care sunt nuanțele la care rezonează;
- B. Demersurile făcute în online de autorități și societatea civilă în primele 3 luni ale acestui an, pentru a vedea cine și cum acaparează comunicarea pe acest subiect, construind astfel mesaje eficiente pentru eventuale campanii;
- C. Analiza în detaliu a performanțelor paginilor de social media ale unor instituții de stat versus inițiative private în ultimele 30 de zile, scopul fiind acela de a demonstra că există potențial neexploatat prin asocierea comunicațională cu tema Centenarului (nu trebuie irosită ocazia).
I. Marea Unire / II. Centenar / III. fotograful Marii Uniri (a. + b.).
I. Prima categorie a generat în ultimele 12 luni o medie lunară de 30.530 de căutări cu 256 de cuvinte cheie și fraze conexe. Acestea au fost grupate la rândul lor în două mari subgrupe:
- o medie de aproximativ 6.600 de căutări lunare se referă strict la sintagma „Marea Unire”și
- 330 de căutări se referă la „100 de ani de la Marea Unire” (cu 7 posibile combinații de cuvinte/fraze analizate).
II. Tema „Centenar” a fost tratată separat, generând o medie lunară a căutărilor de 3.690 (cu 45 de combinații de cuvinte și fraze analizate / „long tale”).
Pentru acuratețe s-au adăugat ulterior și sintagmele „Centenarul Marii Uniri” cu o medie de 1.400 de căutări (din 27 de cuvinte/fraze), „An Centenar” cu 210 căutări (2 din 5 fraze analizate se referă la „ce însemnă an centenar”), și „Centenarul României” cu 190 de căutări (generate de 6 combinații de cuvinte).
„Centenarul României” înseamnă alte 190 de căutări pe lună
Monitorizarea zilnică urmărește orice temă în legătură cu Centenarul, Marea Unire și fotograful Unirii (cu 6 posibile combinații de cuvinte și fraze), în timp ce sintagma „Centenar 2018”, care conține și căutările legate de „logo Centenar”,
respectiv „activități Centenar” generează o medie de 290 de căutări
lunare.
III a. În fine, al 3-lea capitol analizat se referă la „fotograful Unirii” și include subtemele „Samoilă Mârza” cu 720 de căutări lunare provenite din 14 combinații de cuvinte, respectiv „fotograful Unirii” cu 30 de astfel de căutări în 2 variante identificate.
III b. În analiză a apărut proiectul național „100 de chipuri românești” ca fiind relevant în diverse contexte (inițiativă artistică privată, conservarea patrimoniului, asociere cu instituții precum Muzeul Unirii din Alba Iulia sau Institutul Cultural Român, fără a menționa și partenerii comerciali precum hotelul Athenee Palace Hilton.
Proiectul a crescut constant ca awareness și engagement, peste media generală a inițiativelor private legate de Centenar. În acest context a apărut ca relevant în analiză și „Radu Chindriș”, fotograful proiectului menționat, cu o medie de 170 de căutări lunare (provenite din 10 combinații, inclusiv fotografie pe sticlă, tehnici fotografice, evoluția aparatului de fotografiat).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu